— 1 min read
Nya kompetenser utvecklas hos alla på inUse
Read 818 times
Nu börjar inUse kompetensutvecklingen för året. Nya kompetensspår, som vi kallar dem. – Det är en pusselbit för att inUse ska vara det bästa stället att utvecklas som designer. Istället för att lära sig lite ytligt om massa olika ämnen så djupdyker man inom ett ämne en hel termin, säger Christoffer Kopp, Design Manager i Göteborg och ansvarig för arbetet med spåren.
Det är dags för nya “kompetensspår”, inUse eget upplägg för att alla designers ska kunna utvecklas ordentligt. Man får välja mellan ett antal varianter, välja något som man vill satsa på.
Hur är känslan inför vårens start, Christoffer Kopp, Design Manager i Göteborg och ansvarig för arbetet med spåren?
– Pepp! Vi har tre nya spår och denna gång lite mer bredd. Vi går utanför vår innersta kompetenscirkel och blandar scenframställning med brand och visuals! Det tillsammans med de återkommande spåren om design leadership och effektstyrning ser till att vi lyfter oss till att bli lite mer kunniga inom det strategiska och blir grymma presentatörer.
Vad är grejen med inUse kompetensspår?
– Det är en pusselbit för att inUse ska vara det bästa stället att utvecklas som designer. Istället för att lära sig lite ytligt om massa olika ämnen så djupdyker man inom ett ämne en hel termin och delar och får lärdomar av sina kollegor inom samma spår. På så sätt får verkligen cementera sina kunskaper och tankar inom de olika ämnena.
Hur är reaktionerna, ni har ju kört upplägget tidigare?
– Det har varit mycket positivt. Mycket av det man lär sig kan man direkt använda i sitt uppdrag och man känner att man får en djupare förståelse kring sitt valda ämne. Precis som vi hade hoppats på, faktiskt.
Vad är nytt för i vår?
– Inför varje ny termin söker vi feedback från våra medarbetare och gör förbättringar utifrån den, precis som man gör med varje designförslag. Testar, utvärderar och uppdaterar.
– Det roliga för i år är att vi har fått till två nya spår, ett spår inom scenframställning, där medarbetarna får lov att utveckla sig inom presentationsteknik och hur man bör tänka när man presenterar för olika typer av ledningsgrupper och andra åhörare. Vi kommer även få möjligheten att grotta ner oss inom det spännande ämnet, brand och visuals – hur kan vi påverka och stötta kundens strategi genom våra designbeslut och bli bättre på att argumentera och förmedla värderingar.
– Detta kommer bli sjukt kul!
Vi delar också med oss av vår kunskap via inUse Academy – kolla in kursutbudet här!