

7 hours | 15900 SEK
Head of inUse Academy
Under två dagar kommer du att, under ledning av flertalet pedagogiska specialister, jobba med ett case genom praktiska övningar och föreläsningar för att i slutändan förstå hur de olika designmetoderna hänger ihop och skapar en helhet.
I denna kurs på två dagar får du en övergripande genomgång av fyra samspelande områden. Du får en praktisk verktygslåda fylld med metoder du kan tillämpa direkt efter kursen oavsett din roll eller din organisations mognad inom design:
Det blir allt viktigare för organisationer att jobba mer effektstyrd och kundcentrerat. Genom att ha kundens behov som utgångspunkt uppnår vi de egna målen för verksamheten. Hur får man in tankesättet i våra befintliga roller och arbetsprocesser? Som individer och organisationer påverkas vi i allt större utsträckning av design och design thinking i vårt arbete.
Kursens mål är att ge dig en övergripande grund som knyter ihop de fyra områdena, effektstyrning/effektkartläggning, Service design och UX design (UX) med användningscentrerat kvalitetsarbete i agila leveransteam. Du får kunskap i hur du kan agera och tänka med en praktisk, tillämpningsbar verktygslåda. Du får ta del av erfarenheter och inspireras kring hur din organisation bäst kan positionera sig för att jobba än mer effektstyrt och designdrivet.
Kursen riktar sig till dig som kommer i kontakt med designmetodiker och designers i din vardag. Du kanske sitter i en verksamhet och har ansvar för tjänster, produkter och marknadsföring. Kanske tillhör du leveransteamen som tillgodoser effekter, mål och behov genom att utveckla och kvalitetssäkra lösningar. Oavsett roll ger kursen dig ett kraftfullt ramverk att ha med dig i din vardag. Praktiskt kommer du att öva på handplockade arbetsmetoder som du kommer kunna tillämpa direkt efter kursen.
Effektstyrd design och kvalitetssäkring