Modern Workshopledning

Datum

Nya datum kommer.
Kontakta oss för mer information.

Längd

2 dagar

Språk

Svenska

Pris

15900 SEK exkl. moms

Tekniker för engagerande workshops och möten när ditt team möts på plats, online och i hybrida sammanhang.


Du kommer lära dig

Kursen fokuserar mycket på praktiska tips och övningar som du kan använda dig av i ditt dagliga arbete oavsett om ditt team jobbar ihop på plats, online eller i hybrida sammanhang. 

 

Exempel på övningar

  • Energizers som bygger tillit och engagemang i hybrida sammanhang
  • Isbrytare, in- och utcheckning, och kreativitetshöjare
  • Tekniker och upplägg för olika sammanhang: på plats, online och hybrid
  • Planera och genomföra egen workshop
  • Ta emot feedback på genomförd workshop 
  • Prova olika tekniker i workshops som andra har planerat
  • Ge feedback på andras workshops
  • Tvärtom workshop - hur blir det så dåligt som möjligt?
  • Hantera olika personligheter och utmaningar 
  • Experimentera för att hitta det bästa nya normala i hybrida sammanhang 

"Så nöjd med kursen. Jag är en person som tidigare tyckt workshops känts jobbigt då det är ett stort och svårt ämne. Frida fick det att kännas viktigt, spännande och roligt. Det känns nu mindre jobbigt när man fått med sig så många bra övningar och tekniker för att använda på framtida workshops."
Johanna, UX designer (maj 2022)


Vem bör delta?

Den primära målgruppen är alla som vill bidra till bättre workshops och möten, antingen som deltagare eller ledare. Det finns därmed ingen begränsning till specifika roller men dessa är några exempel:

  • Design - Service designer, UX-designer, interaktionsdesigner, industridesigner, design lead, design coacher, produktdesigner
  • Verksamhetsutveckling - Verksamhetsutvecklare, förvaltningsledare, verksamhetsarkitekt, business designer, affärsutvecklare, produktägare, gruppchef, beställare
  • Projektledning - Scrum master, projektledare, programledare
  • Kravhantering - Kravanalytiker, kravledare, systemanalytiker, systemförvaltare, systemägare
  • Systemutveckling - Systemutvecklare, team lead, testautomatiserare, IT-arkitekt
  • Test & kvalitet - Testare, teknisk testare, testledare, testautomatiserare, QA, acceptanstestare, användarrepresentant, kvalitetscoach
Mer information

Under två dagar får du en kursupplevelse utöver det vanliga. Vi lovar att du går ifrån kursen utrustad och inspirerad för att ta dina workshops och möten till nästa nivå som facilitator. Vi lägger fokus på den moderna mixen av på-plats arbete och distansarbete vilket innebär att vi ibland möts på plats, ibland online och ofta i olika hybrida blandningar. Vi går igenom både möjligheter och utmaningar som vi står inför i det nya normala.

 

Några utvalda moment från kursens innehåll: 

  • Senaste research kring hybrida sammanhang 
  • Vad är ”presenteeism bias” och hur kan vi undvika det
  • Innebörden av konceptet "Roomies and Zoomies"
  • Pedagogiskt genomgång av workshop-principer som ger aha-upplevelser
  • Vikten av mjuka värdena, särskild i hybrida sammanhang 
  • Tekniker för workshop upplägg, till exempel Ethos, Pathos, Logos, Sex tänkarhattar, Scarf, Double Diamond  
  • Verktyg och tjänster som kan tillämpas i online- och hybrida sammanhang

Vanliga frågor

Hur bokar jag en kurs?

Du kan boka din kurs på fler olika sätt. Det vanligaste sättet är att boka våra öppna kurser direkt via hemsidan där vi visar kursdatum för respektive kurs. Vill du ha personlig hjälp eller har du frågor är du välkommen att ta kontakt med oss:

Vad är inUse Academy?

InUse Academy erbjuder kurser, seminarier och utbildningsprogram inom följande områden:

  • Effektstyrning och effektkartläggning
  • Design (UX, Service Design, Human-Centered AI mm)
  • Kravhantering av IT-system
  • Test av IT-system

InUse Academy erbjuder både öppna kurser och som anpassade upplägg hemma hos våra kunder.

Jag har ett stort team. Kan vi ha kursen hos oss?

InUse Academy erbjuder samtliga våra öppna kurser och mycket mer i anpassade upplägg hemma hos dig. Vi är nyfikna på vilka effekter du vill uppnå och hur vi kan hjälpa dig via våra utbildningar. Berätta gärna genom att ringa eller skriva till oss:

Erbjuder ni kurser online?

Utöver våra klassrumsbaserade kurser erbjuder InUse Academy samtliga våra kurser i ett upplägg som är helt omarbetat för att köra online. På hemsidan indikerar vi ”Online” som ort för kurstillfällen som erbjuds online. Saknar du ett datum som passar dig är du välkommen att höra av dig till oss.

Erbjuder ni seminarier eller workshops?

Utöver våra Academy kurser erbjuder inUse även seminarier och workshops i en mängd olika ämnen. Passa på och boka in dig på ett av våra öppna seminarier. Har du frågor om datum, ämnen eller anpassade upplägg hemma hos din organisation är du välkommen att höra av dig till oss.

Vilka bokningsvillkor gäller för öppna kurser?

Bokningsbekräftelse

Direkt efter du bokar en inUse Academy kurs får du en bokningsbekräftelse via e-post med praktisk information om kursen. Mailet är din bekräftelse av att kursen kommer att hållas och att du har fått en plats på kursen. Blir det någon ändring till kursen så kommer du att få ny information via mail och/eller telefon.

Priser och betalningsvillkor

I kursavgiften ingår kursmaterial. Vid fysiska kurser ingår även fika och lunch. Samtliga priser är angivna exklusive moms. Fakturan skickas under samma månad som kursen går, till adressen som anges vid bokningen. Betalningsvillkor 30 dagar netto. Fakturan kommer från ÅF Digital Solutions eftersom vi ägs av AFRY som är f.d. ÅF.

Rabatter

Är du en återkommande inUse Academy kund så kan du få en rabatt på dina nya bokningar. Rabatten är 5% på kursavgiften för din andra kurs, och 10% från och med din tredje kurs. Rabatten är personlig och förutsätter att bokningar sker inom 2 år av varandra. För att få rabatten anger du ACADEMYKUND på din anmälan.

Avbokning

Avbokning kan ske utan kostnad senast 30 dagar innan kursstart. Vid senare avbokning debiteras hela kostnaden, och kursplatsen får överlåtas till annan person.

Förbehåll

InUse Academy förbehåller rätten att ändra priser och kursdatum samt att ställa in planerade kurser på grund av sjukdom, lågt antal deltagare eller annan anledning. Angivet pris vid bokning är bindande.

Tid och plats

Följande tider gäller för våra kurser, om inte annat anges i din bokningsbekräftelse:

  • 08.30 kurslokalen tillgänglig för registrering och fika för fysiska kurser
  • 08.45 incheckning för online-kurser
  • 09:00-16:00 kurstider inklusive tid till pauser och lunch

I din bokningsbekräftelse framgår exakt tid och plats.

Funderar du på något annat?

Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.

Var hålls utbildningen?

Vi erbjuder kurser antingen digitalt eller på plats.

De flesta av våra kurser hålls i Stockholm i vår specialbyggda utbildningslokal på Södermalm:
Torkel Knutssonsgatan 27, 118 25 Stockholm.

När vi erbjuder kurser på annan ort så står adressen i din kursbekräftelse.

Har du fler frågor?

Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.