Minikurs: Att ge användbar feedback på design

Datum

  • Onsdag 26 okt

    Online

  • Måndag 28 nov

    Stockholm

Längd

3h kl. 13-16

Språk

Svenska

Pris

2900 SEK exkl. moms

Att kunna ge användbar återkoppling på design är en superkraft. Rätt frågor, ställda vid rätt tillfälle, på rätt sätt, kan göra under. Effektiva designdiskussioner är ofta skillnaden mellan en design som är okej och en som är fantastisk.


Vem bör delta?

Kursen är för dig som arbetar med att ta fram interaktiva digitala 
produkter och tjänster. Kanske är din titel interaktionsdesigner, UX-
designer, produktdesigner, UX-Lead, user reseracher eller 
användbarhetsspecialist. Eller så arbetar du som produktägare, front-end-
utvecklare och vill engagera dig mer i samtal som kretsar kring 
designfrågor.


Förkunskaper

Då jobbar med att ta fram interaktiva digitala produkter och tjänster. Du visar och/eller tittar på design ibland och förväntas ha åsikter om hur den ska vara. 


Kursledare/talare

Du har kanske redan har stött på David de Léon. Många har haft honom som kursledare eller föreläsare, läst någon av hans matnyttiga bloggartiklar, eller sett honom på scen när han är värd för vår konferens ”From Business to Buttons”. Idag är han Director of UX Design på inUse och hjälper kunder med designstrategi, research och innovation.

Designfeedback är ett specialintresse som David har haft i många år. När han var director på Sony Mobile gav han återkoppling på all UX design som togs fram i Lund, Beijing och Tokyo. Det var då han började samla på effektiva knep för feedback och bra frågor att ställa. Detta har lett till både en kortlek med designfrågor (nu även en websida) samt en bok om designkritik som kommer ut nu under hösten 2022.
 

Mer information

Kursen går även att beställa som i ett anpassat upplägg hemma hos din organisation

Vi kommer gärna till dig och håller den kursen för ditt team eller för en blandning av olika roller från olika delar av organisationen. Det går även utmärkt att skräddarsy ett kompetensprogram som kombinerar denna kurs med övriga inUse Academy kurser och föreläsningar. Välkommen att kontakta Chris Hofstetter +46 765 48 78 82


Vanliga frågor

Hur bokar jag en kurs?

Du kan boka din kurs på fler olika sätt. Det vanligaste sättet är att boka våra öppna kurser direkt via hemsidan där vi visar kursdatum för respektive kurs. Vill du ha personlig hjälp eller har du frågor är du välkommen att ta kontakt med oss:

Vad är inUse Academy?

InUse Academy erbjuder kurser, seminarier och utbildningsprogram inom följande områden:

  • Effektstyrning och effektkartläggning
  • Design (UX, Service Design, Human-Centered AI mm)
  • Kravhantering av IT-system
  • Test av IT-system

InUse Academy erbjuder både öppna kurser och som anpassade upplägg hemma hos våra kunder.

Jag har ett stort team. Kan vi ha kursen hos oss?

InUse Academy erbjuder samtliga våra öppna kurser och mycket mer i anpassade upplägg hemma hos dig. Vi är nyfikna på vilka effekter du vill uppnå och hur vi kan hjälpa dig via våra utbildningar. Berätta gärna genom att ringa eller skriva till oss:

Erbjuder ni kurser online?

Utöver våra klassrumsbaserade kurser erbjuder InUse Academy samtliga våra kurser i ett upplägg som är helt omarbetat för att köra online. På hemsidan indikerar vi ”Online” som ort för kurstillfällen som erbjuds online. Saknar du ett datum som passar dig är du välkommen att höra av dig till oss.

Erbjuder ni seminarier eller workshops?

Utöver våra Academy kurser erbjuder inUse även seminarier och workshops i en mängd olika ämnen. Passa på och boka in dig på ett av våra öppna seminarier. Har du frågor om datum, ämnen eller anpassade upplägg hemma hos din organisation är du välkommen att höra av dig till oss.

Vilka bokningsvillkor gäller för öppna kurser?

Bokningsbekräftelse

Direkt efter du bokar en inUse Academy kurs får du en bokningsbekräftelse via e-post med praktisk information om kursen. Mailet är din bekräftelse av att kursen kommer att hållas och att du har fått en plats på kursen. Blir det någon ändring till kursen så kommer du att få ny information via mail och/eller telefon.

Priser och betalningsvillkor

I kursavgiften ingår kursmaterial. Vid fysiska kurser ingår även fika och lunch. Samtliga priser är angivna exklusive moms. Fakturan skickas under samma månad som kursen går, till adressen som anges vid bokningen. Betalningsvillkor 30 dagar netto. Fakturan kommer från ÅF Digital Solutions eftersom vi ägs av AFRY som är f.d. ÅF.

Rabatter

Är du en återkommande inUse Academy kund så kan du få en rabatt på dina nya bokningar. Rabatten är 5% på kursavgiften för din andra kurs, och 10% från och med din tredje kurs. Rabatten är personlig och förutsätter att bokningar sker inom 2 år av varandra. För att få rabatten anger du ACADEMYKUND på din anmälan.

Avbokning

Avbokning kan ske utan kostnad senast 30 dagar innan kursstart. Vid senare avbokning debiteras hela kostnaden, och kursplatsen får överlåtas till annan person.

Förbehåll

InUse Academy förbehåller rätten att ändra priser och kursdatum samt att ställa in planerade kurser på grund av sjukdom, lågt antal deltagare eller annan anledning. Angivet pris vid bokning är bindande.

Tid och plats

Följande tider gäller för våra kurser, om inte annat anges i din bokningsbekräftelse:

  • 08.30 kurslokalen tillgänglig för registrering och fika för fysiska kurser
  • 08.45 incheckning för online-kurser
  • 09:00-16:00 kurstider inklusive tid till pauser och lunch

I din bokningsbekräftelse framgår exakt tid och plats.

Funderar du på något annat?

Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.

Var hålls utbildningen?

Vi erbjuder kurser antingen digitalt eller på plats.

De flesta av våra kurser hålls i Stockholm i vår speciallbyggda utbildningslokal på Södermalm:
Torkel Knutssonsgata 27, 118 25 Stockholm.

När vi erbjuder kurser på annan ort så står adressen i din kursbekräftelse.

Har du fler frågor?

Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.